středa 27. dubna 2016

Domácí mléko, aneb jak se rodí vášeň pro trávení lidí ..

Kdysi kdesi kdosi se mně při mém tuším velmi zapáleném vyprávění o domácím chlebu vyptával ( tedy spíše žertovně .. ) , zda-li mám i mléko domácí a pokud ne, tak jestli ho mám v plánu ..

První připomínka.. V mém chlebu žádné mléko není ! xD A ta druhá .. Ano! Dnes jsem se poprvé pustila do výroby domácího mléka! XDD
Nuže, asi Vás trapet tahám za nos. To mléko je totiž ovesné a na balkoně mi nestojí uvázaná žádná nebohá kravička :3
Jsem chudý student, kdybych nebyla, tak si to mléko udělám raději z mandlí, ale jak je známo, mandle jsou neskutečně drahé! >__< A mléko z nich běžně dostupné v obchodech ještě dražší.
Kdybych nenarazila na jednu super veganskou kuchařku, tak to nechám být a spokojím se se svou kukuřičnou kaší, ale krom toho, že mi dochází jídlo ( poslední dobou jím stále jen mrkev O.o ) jsem chtěla zkusit některé recepty, na které je tohle, nebo rýžové/mandlové mléko potřeba. :3
Potřebujete vlastně jen hlavní surovinu, což mohou být mandle, konopná semena, mák, rýže, ovesné vločky, sója atd, atd... na internetu toho najdete určitě více, přijde mi, že to mléko se dá udělat vlastně ze všeho :D Ale samozřejmě tomu tak není .. I když takové mléko z Blínu zní jako velmi poutavý nápad .. ( a teď schválně, kdo ví něco o Blínu! >:D )
 A vodu. Mléko je v poměru 1:4 ( surovina : voda ), ale záleží na Vás. Já si vody dám trochu méně, mám ho raději hustší ^^

Surovinu ( v mém případě vločky .. odteď ji tedy budu nazývat jen vločkami ) dáme do misky, zalijeme vodou, přidáme špetku soli a promícháme. Necháme nejlépe přes noc nasát a naboptnat. Něco trvá déle a něco kratší dobu, pro mé vločky postačilo jedno odpoledne. ^-^ Jedna dobrá rada... lžičku, nebo jakékoliv míchátko ( kterým to musíte občas prohrábnout, aby se to moc neusadilo ) si pohlídejte.Pokud spadne na dno, tak se dosti špatně vyndavá! xD
Postupné bobtnání vloček

Když máme surovinu namočenou, vytáhneme náš mixér ( tedy, tím myslím ten, který není tyčový ) a rozmixujeme. Popř. můžeme ještě dolít vodu, dosladit a dochutit. Pro sebe to mám jako obyčejný nápoj, raději jsem ho moc nedochucovala, abych jím mohla zapíjet i sladké věci a nepřesladila se ještě více >__< Mixuejeme do doby, dokud nemá mléčně napěněnouo konzistenci.

Poté mléko začneme postupně slévat a cedit přes kousek látky, abychom se zbavily všech zbylých kousků, šlupek a nečistot. ^^
Mami! Vyfoť to prosím co nejméně úchylně!

Dobře.. zásadní poučení pro příště.. Musím to více naředit!! XDD Momentální konzistence je něco na způsob hoodně husté smetany a při pití vyvolává silně dávivý reflex xD S kakaem to docela jde, ale stejně mám pocit, že mě někdo dusí... Asi to je o zvyku..
Postupně to tedy upíjím a dolévám vodou.. Momentální rekord jsou 4 čajové lžičky po sobě! xD 
Ale život je určitě o překonání sama sebe xDD
Tady už ve snesitelnějsí formě, zředěné a s kakaem ..

Sušenky to jistí...

Yaay a druhý travičský expriment! XD ( slovo otrávit/ trávit prostě nefunguje ._. )
Protentokrát sušenky, které dopadly celkem poživatelně. Tedy.. mě a mojí kočce chutnají, nic víc nás asi nezajímá :D
Suroviny:
1 hrnek hladké mouky 
1 prášek do pečiva 
1 lžička skořice
250g rostlinného másla ... nahradila jsem to třemi zralejšími banány a takovým menším kouskem rostlinného másla :3 
1/2 hrnku cukru ( Dala jsem dvě lžičky třtinového a díky banánu to mám sladké až až xD ) 
1,5 hrnku ovesných vloček
+ věci k dochucení .. ořechy, ovoce, kokos apod.. 


Je to snadné, vše nasypete do jedné mísy, banán s máslem někde vedle rozmačkáte, přidáte ho tam a všemi možnými nástroji se snažíte dosáhnout celistvé a lepkavé hmoty.

Podařilo se mi to až se zapojením rukou, a ohnula jsem tam dvě vidličky xDDD Sladit jsem původně chtěla pampeliškovým medem, ale sestra mi ho zřejmě kamsi odnesla. Dobrá zpráva, je jaro a pampelišky kvetou! yaay! O víkendu se do nich vrhnu ^^ 

Poté uděláme takové placičky, ty nastrkáme na plech a pečeme v rozehřáté troubě na 170°C cca 10-15 minut.. 

Sušenky mi zajišťují přežití následujících cca 4 dní... Do uplynutí této doby musím vymyslet něco jiného xD 


A nakonec, abyste nezapomněli.. náš piknik se pomalu blíží! ^^ Stále čekáme a otázky do diskuze, posílat je můžete na email holytrinitycz@gmail.com
Facebook akce >> Nováčkovký lolita piknik! ^^ <<

Tím se s vámi loučím a pokud přežiji, tak v blízké době očekávejte další článek! ^-^
Shambi (^._.^) 
P.S.: Můj ask je stále skoro prázdný! xD tady -> Shambi Sparkle





6 komentářů:

  1. Nemyslím, že to byl chleba...myslím, že se to vztahovalo ke croissantu, ale moc dobře víš, že jsem to byla já...jenom nechceš furt psát u mě. >:D
    A já se otrávit nenechám! >:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V konceptech tu mám článek, jak úspěšně přežít setkání s démonem. Dva hlavní body jsou " Být vždy zásoben dobrým jídlem " a " Nosit příruční vysavač " . Třeba ho jednou i dopíši xDD
      Btw. vždyť ani nevíš, co to bylo za mléko >:D Zrovna dneska jsem našla sojový nápoj s příchutí mléka xD

      Vymazat
    2. Příruční vysavač?
      No...zatím jsi přežila....zatím! >:D

      Pochybuju, že bych to nepoznala...>:D

      Vymazat
    3. Jsou to co dvě minuty, co jsem v Owari dostala odpoveď na otázku, co se stane, když tě vysaje démon.. Bude z Tebe ještě horší démon, horší nežli upír! xD A pak sním já Tebe.. nuže tedy, směle do toho, máš-li stále odvahu! ^^ Jen tedy pozor na ty vysavače..
      Heh, nikdy nevíš xD

      Vymazat
  2. eh...to není ani vtipné natož logické...

    OdpovědětVymazat